Logo Carpartsdiscount automaterialen
Winkelwagen

Klantenservice

Omruilen en retourneren

Hoe werkt de retourprocedure?

Indien u artikelen wenst terug te sturen binnen 14 dagen, levert u het pakket af bij een PostNL filiaal/agentschap. U koopt hiertoe een pakketzegel. Alleen goederen die binnen 14 dagen retour zijn gekomen en waarvan vooraf niet duidelijk is aangegeven dat hier afwijkende regels voor gelden, worden geaccepteerd. Indien niet langer in de originele verpakking, beplakt, beschreven, of gebruikt, worden artikelen niet gecrediteerd

Wat is de status van mijn retour?

U ontvangt een bevestiging van uw retour zending zodra wij het pakket ontvangen hebben. Mits de producten aan onze voorwaarden en binnen de afgesproken datum retour is wordt uw bestelling gecrediteerd. U wordt per e-mail op de hoogte gehouden.

Garantie

Afhankelijk van het product, merk en artikelcode krijgt u 1,2 of zelfs 3 jaar garantie. Meldt een garantie per e-mail (garantie@carpartsdiscount.nl) aan ons.

Het product is defect/beschadigd geleverd

Een beschadigd of defect artikel ontvangen? Dat is uiteraard niet de bedoeling. Hieronder worden alle vervolgacties beschreven. In geval van een defect op beschadigd artikel, vragen wij u om ons zo snel mogelijk, het liefst binnen twee werkdagen na ontvangst van uw order, hiervan op de hoogte te brengen. Stuur ons per e-mail (garantie@carpartsdiscount.nl) foto's van het pakket.

Statiegeld artikelen

Er zijn auto-onderdelen waar statiegeld berekend wordt. Na het terug sturen (retour label wordt meegeleverd) ontvangt u een creditnota van het statiegeld.

Verzendkosten bij retour

Kosten in geval van herroeping
Indien u als consument gebruik maakt van uw herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor uw rekening. Indien u als consument gebruik maakt van de omruilservice neemt Carpartsdiscount zowel de retour als de nieuw te maken verzendkosten voor haar rekening.

Verzendkosten die bij retour wel door ons worden vergoed
Bij eventueel een (pak)fout in levering of bij onverhoopte transport schade, wordt de verzending vergoed door Carpartsdiscount. Dit wordt door onze retourafdeling schriftelijk (per mail) toegezegd. Telefonisch kan hier niet over worden gecorrespondeerd.

Herroepingsrecht

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagenzonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

    Als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: De dag waarop de consument, op een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
    Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
    Bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of eendoor hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier van herroeping niet heeft verstrekt,loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.

2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van deoorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Bestellen

Bestelling plaatsen

Bestel eenvoudig op kenteken de juiste onderdelen voor uw auto. U kunt ook op origineel nummer of referentie nummer zoeken bovenin in onze zoekbalk. Mpcht u vragen hebben of een product. Twijfel niet en neem contact met ons op.

Bestelling wijzigen of annuleren

U kunt uw bestelling aanpassen/wijzigen totdat wij uw bestelling afleverd hebben bij PostNL. Neem contact op met verkoop@carpartsdiscount.nl.

Levertijd van het product

Afhankelijk van het product zit er 1, 2 of 3 (bij langere levertijden wordt u op de hoogte gehouden) dagen levertijd. Er staat een indicatie van de levertijd op de productpagina.

Hulp bij het bestellen

U kunt ons telefonisch (015-257 5000) bereiken mocht u vragen hebben.

Verzendkosten

Wij berekenen vaste lage verzendkosten a 7,50 incl. BTW.

Betalen

Betaalmogelijkheden

U kunt betalen per iDeal, Bancontact, overschrijving (ING zakelijke rekening). Bij onze afhaalbalie kunt u contant of per Pin betalen.

Betaling niet gelukt?

Het kan wel eens voorkomen dat een iDeal betalen mislukt. U ontvangt van ons per e-mail een nieuwe betaalverzoek.

Terugbetaling

Terugbetalingen worden vanaf onze ING zakelijke rekening gedaan. Maximaal 14 dagen na retour van uw bestelling.

Bezorgen en afhalen

Status van uw order

U wordt per e-mail op de hoogte gehouden. Bij het inpakken van uw bestelling ontvangt u van PostNL een track&trace code. Hou uw e-mail goed in de gaten!

Bezorgopties

Wij bezorgen met PostNL.

Afhaalopties

Op onze bestelpagina kunt u aangeven uw bestelling bij ons af te halen. Kies voor deze optie als u uw bestelling in Den Haag (ypenburg) wilt afhalen. Dit kan soms dezelfde dag nog!

Track & Trace gegevens

U ontvangt van PostNL uw track & trace code per e-mail opgestuurd.

Incomplete levering

Hartelijk dank voor uw bestelling en uw vertrouwen in Carpartsdiscount. Wij balen ervan dat er iets is misgegaan met uw bestelling. Om u z.s.m. te helpen verzoeken wij u om per e-mail (verkoop@carpartsdiscount.nl) uw ordernummer en artikelnummer(s) te vermelden. Wij gaan direct voor u aan de slag.

Klantenservice

Contactgegevens

Adres:
Henricuskade 81,
2497NB Den Haag

Openingstijden:
ma-vr: 08:30-17:10
zaterdag: op afspraak

Contact gegevens:
Telefoonnummer: 015 257 5000
E-mail: verkoop@carpartsdiscount.nl

Bankgegevens:
ING Bank NL83INGB0005683211
BIC nr INGBNL2A

KvK:
51021242

BTW:
NL039841285B01

Bereikbaarheid

Openingstijden:
ma-vr: 08:30-17:10
zaterdag: op afspraak

Contact gegevens:
Telefoonnummer: 015 257 5000
E-mail: verkoop@carpartsdiscount.nl

Klachten

Wij vinden het erg vervelend als u een klacht of een vervelende ervaring met Carpartsdiscount heeft. Dit willen wij uiteraard graag samen met u oplossen. U kunt een mail sturen naar klacht@carpartsdiscount.nl of telefonisch contact met ons opnemen (015-257 5000).

Afhaalbalie

Onze afhaalbalie is gevestigd in Den Haag (ypenburg). Op openingstijden bent u van harte welkom. Wij adviseren u eerst uw bestelling online door te geven en bij het afrekenen voor afhalen te kiezen.